Världen behöver inte fler varumärken. Den behöver förändring

Så sa Johan Lindefors från Futerra. Det är så rätt!

Vill ni jobba med hållbarhet? Här är några fler ledord från föreläsningen av och med Kristin Lundén på Munchenbryggeriet, Johan Lindefors, Futerra, Cecilia Sjöholm på Oatly mm.

  1. Gräv där ni står. Vad gör ni idag som är positivt för en ökad hållbarhet? På vilket sätt jobbar ni för miljön? På vilket sätt försöker ni jobbar ni för att samtliga i företaget ska få samma chanser? Definiera, tydliggör och kommunicera
  2. Testa och våga prova samt  våga berätta om misstag. Det är så vi kommer vidare.
  3. Lev som du lär. Skapa verkliga förändringar. Kommunikation och görande går hand i hand. Integrera hållbarhet i varumärket. Led branschen framåt. Hållbar innovation är viktigt.

Vi behöver inte fler varumärken – vi behöver förändring.

 

Svara

Your email address will not be published. Required fields are marked as *

*

© 2016: VarUnik, All Rights Reserved | Awesome Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress